RADIO TELEVIZIJA SUBOTICA

RADIO TELEVIZIJA
SUBOTICA

Kultura

Uručena nagrada „Underground spirit“ francuskom umetniku Žan-Šarlu Iu

Aleksandra Orlić | 23. jul 2019. | 15:02 | Kultura

Uručena nagrada „Underground spirit“ francuskom umetniku Žan-Šarlu Iu

Treći dan Festivala evropskog filma Palić, obeležila je dodela nagrade „Underground spirit“, francuskom umetniku Žan-Šarlu Iu, na Letnjoj pozornici na Paliću, kao i bogat program selekcija čiji fimovi su se bavili temom žene i porodičnih odnosa u različitim kulturama.

Nagrada „Underground spirit“, koju Festival evropskog filma Palić dodeljuje za izuzetan rad na polju nezavisnog filma, ove godine pripala je Žan-Šarlu lu. Svoj prvi dokumentarni film, francuski umetnik snimio je upravo u Srbiji pre dvadeset godina, odakle mu, kako kaže, potiče poreklo, budući da je njegov čukundeda živeo na ovim prostorima. Stvaralaštvo je posvetio „undergraund“ filmovima, te   dodeljena istoimena nagrada ima veliki značaj kao priznanje za višedecenijski rad.

Takmičarski program Paralele i sudari, trećeg dana festivala otvorio je film „Zaboravljena planina“, albanskog režisera Ardita Sadika, dok je veče u okviru ove selekcije završeno nemom poetičnom komedijom „Brushalter“ nemačkog reditelja i scenariste Fajta Halmera, u kom glavnu mušku ulogu tumači naš glumac Predrag Miki Manojlović. Ovaj autor blizak je domaćoj publici, upravo po radu sa velikanom srpske kinematografije, kao i po pojavljivanju na Palićkom filmskom festivalu pre desetak godina.

Fokus žene, iz drugog ugla bio je i u dokumentarcima dveju različitih selekcija. Autorka Karolina Rojker je u programu Eco-dox, dočarala ambient marokanske pustinje, njenih stanovnika i svakodnevice u kojima se prepliću kulturološke norme sa željama i jakim porodičnim vezama. Sa druge strane, u okviru novoustaljenog festivalskog programa, Novi evropski dokumentarni film, prikazao je koliko da se u razvijenom svetu, još uvek suočavamo sa žrtvama silovanja, i brojnim predrasudama i zabludama o ovoj nedovoljno zastupljenoj temi.

Belgijsko-francusko ostvarenje „Bez udarca“, kroz priču glavne junakinje „Ade“, dovodi do zaključka da kao društvo još nismo došli do one tačke svesti u kojem možemo da se odupremo patrijahalnom načinu razmišljanja u najintimnijim trenucima, kao i da ne postoji dovoljna empatija prema onima čija privatnost je „oduzeta“ mimo volje.

Komentar

CAPTCHA code

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo Vas da se prilikom pisanja komentara pridržavate pravopisnih pravila. Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija neće odobriti komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara. Komentar će biti objavljen nakon što urednik pregleda tekst.

Ostale vesti iz ove kategorije